Proiectul mult așteptat al Drumului Expres Bacău–Piatra Neamț, care va moderniza conexiunea rutieră între cele două municipii din zona Moldovei, a făcut un pas important. Compania Națională de Investiții Rutiere a desemnat constructorul responsabil de proiectarea și execuția lucrărilor, printr-un anunț făcut de ministrul Transporturilor, Ciprian Constantin Șerban.
Contractul a fost atribuit asocieriiDanlin XXL (lider) – Groma Hold (Bulgaria) – Intertranscom Impex – Evropeiski Patisha – Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi , cu o ofertă de5,17 miliarde lei fără TVA . Semnarea contractului va avea loc dacă nu vor fi depuse contestații în termenul legal.
51 de kilometri de drum de mare viteză Drumul Expres va avea o lungime de 51 de kilometri și va lega municipiul Piatra Neamț de Autostrada Moldovei A7. Proiectul vizeazăreducerea traficului greu în interiorul orașelor, creșterea siguranței rutiere și fluidizarea circulației . Durata totală estimată este de 48 de luni: 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor, cu o garanție de 5 ani pentru lucrări.
Poduri, viaducte și noduri rutiere moderne Pe traseu vor fi construite30 de structuri (poduri, pasaje, viaducte), cu o lungime totală de aproximativ 16 km, dintre care două depășesc 1.000 de metri. Cel mai mare viaduct, de 1.072 metri, va fi amplasat la nodul de conexiune cu Autostrada Moldovei A7.
De asemenea, sunt prevăzute5 noduri rutiere :
Pe traseu vor fi amenajate și unspațiu de servicii tip S3 pe ambele sensuri și unCentru de Întreținere și Coordonare (CIC) . Proiectul va fi derulat printr-un singur contract, ceea ce ar trebui săsimplifice coordonarea lucrărilor și să reducă riscul fragmentării proiectului .
Acest demers marchează un pas semnificativ pentru infrastructura Moldovei, oferind locuitorilor și transportatorilor un drum modern, sigur și rapid între Bacău și Piatra Neamț.