Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări, a finalizat centralizarea datelor privind norma de poluare a vehiculelor, informații necesare autorităților locale pentru calcularea taxelor auto. Demersul este realizat în baza Legii nr. 239/2025 privind măsurile de redresare și eficientizare a resurselor publice, act normativ publicat în Monitorul Oficial pe 15 decembrie 2025.
Potrivit MAI, datele aferente vehiculelor înmatriculate în fiecare unitate administrativ-teritorială vor fi transmise vineri, 19 decembrie 2025, către instituțiile prefectului din fiecare județ, precum și către Prefectura Municipiului București. Începând de sâmbătă, 20 decembrie, primăriile vor putea prelua aceste informații de la prefecturi, în condițiile stabilite de lege. Transmiterea se face prin canale securizate, cu respectarea normelor privind protecția datelor cu caracter personal.
Conducerea Ministerului Afacerilor Interne a organizat miercuri, 17 decembrie, o ședință în sistem videoconferință cu prefecții, în cadrul căreia a fost explicat mecanismul de transmitere și utilizare a datelor. Legea nr. 239/2025 produce efecte la trei zile de la publicare, motiv pentru care MAI nu poate transmite informațiile înainte de intrarea sa în vigoare. Datele vor ajunge însă la prefecturi chiar din prima zi în care actul normativ devine aplicabil.
Articole similare