Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a prezentat, miercuri, autorităților locale din județul Brașov,varianta actualizată a traseului , în cadrul unei ședințe de lucru organizate la sediul Consiliului Județean Brașov. Au fost prezenți reprezentanți ai CJ Brașov, Primăriei municipiului și ai localităților traversate de viitoarea autostradă.
Noua variantă, rezultată în urma analizelor din teren și a consultărilor cu autoritățile locale, aduce modificări semnificative:lungimea totală a autostrăzii crește de la 162 la 174 de kilometri , cu12 kilometri mai mult decât varianta inițială. Pe tronsonul brașovean, în lungime de aproximativ, traseul va traversa localitățileCodlea, Hălchiu, Brașov, Bod, Sânpetru, Hărman și Prejmer , până la limita cu județul Covasna.
Sunt prevăzutenoduri rutiere la intersecțiile cu drumurile naționale și județene ,supratraversări ale căii ferate , precum șiun tunel de circa 600 de metri în zona de protecție a ariei naturaleDealul Lempeș , pentru a proteja mediul și biodiversitatea locală.
Kilometrul zero al autostrăzii A13 este stabilit la intersecția cuAutostrada A3 București–Brașov , în nordul municipiului Codlea. În zona DN 13, proiectul include unnod rutier de legătură , corelat cu planul municipalității delărgire la patru benzi a tronsonului Bod–Hălchiu , pentru a asigura o conexiune eficientă între cele două proiecte majore.
De la kilometrul 8, traseul este deviat pentru a respecta restricțiile impuse deși de aria protejată Dealul Lempeș. În continuare, autostrada va avea un nod rutier laSânpetru (DJ 103) , va supratraversaDN 11 și calea ferată la Hărman , și va include unnod rutier în zona Prejmer , cu drum de legătură spre Stupinii Prejmerului.
În paralel,a depus documentațiile pentruemiterea certificatelor de urbanism la consiliile județene Brașov, Covasna și Bacău. În zona municipiului, lucrările lainvestigațiile geotehnice continuă, fiind forați deja peste13.400 de metri liniari – adică aproximativ43% din totalul planificat .
Autostrada A13 Brașov–Bacău va legaTransilvania de Moldova , conectându-se laAutostrada Sibiu–Făgăraș–Brașov (A3) în zona Codlea și laAutostrada Moldovei (A7) la Răcăciuni. Studiul de fezabilitate aflat în desfășurare va stabili traseul final, costurile și detaliile tehnice pentru proiectarea și execuția lucrărilor.
